Läkarbesök



Jaha, och så var det måndag. Har nyss kommit hem från mitt besök på vårdcentralen. Doktor Eva var på väldigt gott humör i dag. Fick remiss både till ögon och magnetröntgen av, i första hand höfterna. Den infernaliska värk jag haft, berodde, trodde hon, på en inflammation i höftbenet. Så nu får vi se vad som månde bliva av detta. Fick ta en massa prover som jag inte fått besked om naturligtvis. Genomgång av mina mediciner och påfyllning där det behövs. Ville fortfarande att jag skulle ge upp mina brustabletter eftersom dom var dyrare, för staten. Jovisst. Det är väl inte staten som har ont, vad jag kan förstå.
Blir väl lite pill och plock i vanlig ordning, i dag. Inga större grejer i alla fall. Bordet på bilden, är det jag fick av min yngste son. Leksvik från IKEA. Skall få TV-bänken som hör till, så småningom. Faktiskt riktigt snyggt, fast jag snöat inne på vitt. Men mattan och duken är ju vita. Småhundarna blev ju naturligtvis helvilda när vi kom hem. Fast det bara gått en timme.
Nu skall jag börja med att ta mig en sväng till affären. Är faktiskt roligare att gå iväg när det är någon, eller några, som blir överlyckliga när man kommer hem. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0