Tisdag kväll

Dagen har gått i seghetens tecken. Intog sängläge när dottern åkt iväg till jobbet. Somnade och sov lite mer än två timmar, men är fortfarande trött. Som tur är, är det snart sovadags igen. Yngste sonen kom upp och hämtade sin medicin, som dottern tog ut när hon hämtade min kasse med mediciner i dag. Jag får ingen liten påse på apoteket. Här snackar vi stora Ica-kassar. Dottern tycker det är lite pinsamt. Förstår inte varför.
Mättes och vägdes på vårdcentralen igår. Inte roligt alls. Vikten är densamma men jag har krymt varje gång jag kommer dit. Snart lika liten som teskedsgumman. Nu mäter jag bara 158 cm över havet. Så kort har jag inte varit i vuxen ålder. Är bara att hoppas att jag inte krymper mer. Kan bli problem att åka bergochdalbanan på Ölands djurpark. Har för mig att man måste vara en viss längd.
I morgon får jag nog lägga på en rem och få lite gjort. Kan inte gå och dega varenda dag. Nu är det snart dags för kvällsmedicin och dottern är väl på ingång från jobbet. Sonen är visserligen inte hemma förrän halv elva, men sen kan jag gå och lägga mig. Återkommer i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0