Höst i luften

 Känns att hösten är i antågande. Jag och Rambo var ute för en timme sedan och det var friskt och lite kyligt ute. Det är mitt väder. Gamla Vita sover fortfarande. Hon är inte lika morgonpigg som Rambo.
Dottern kom ner i måndagskväll för kloklippning av smågrisarna och i går blev det en resa in till Högsby. Kollade in sonens nya lägenhet, fiin, och hämtade turistsängen inför besöket i dag. Åt stuvade makaroner och falukorv innan hon åkte hem. I dag kommer dottern från Jönköping med lille (L)Ove och stannar ett par dagar. Det var ett tag sen, så det ska bli roligt. 
"Hemkänslan" har inte infunnit sig än. Jag stortrivs, men ännu känns det inte som hemma. Går och plockar och ändrar om lite här och där. Tar ett tag innan man boat in sig.
I söndags dök det upp kaffegäst. LM var ute och letade eftersom hon inte fått tag på mig på telefonen. Panik!!!
Stor husesyn som även inkluderade alla skåp och lådor. Stor genomgång av hur toaletten fungerar, eftersom det var en likadan som hon har. Räknade hyllor i köksskåpen, för att kolla så jag inte hade fler än henne. Om jag bara visste hur glad hon är för att jag fått en så fin lägenhet. Med egen tvättmaskin och torktumlare och elen inräknad i hyran. Det har inte hon. "Men jag är inte avundsjuk". Nej, inte alls. Pust!  Det blev i alla fall kaffe och köpekakor och hon hittade mig. Det var det viktigaste. Telefonen blir inkopplad senast fredag. Så då kan hon ringa.
Nu blir det frukost innan jag kör igång dammsugaren. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

"Kollade skåp och lådor"? Är hon klok eller?

2011-08-03 @ 10:44:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0