Måndag morgon



Så här hade jag föreställt mig att söndagen skulle vara. Blev det så ? Icke. Näst äldste sonen tittade in på hemväg från Sävsjö. Skulle lämna av, bara ett den här gången, barnbarn i Mönsterås. Den äldsta hade maginfluensa och den lilla var på disco i helgen. Dom börjar tidigt. Hade förberett middag, chili, som skulle vara klar vid ettiden. Dom kom vid tvåtiden. Äldste sonen kom från Kalmar, halv två och hans dotter, ölandstokan, och kompis, kom lite senare. Så här var fullt ös. Dottern tillbringade söndagen i källaren. Målat sina köksmöbler inför flytten. Nu har hon börjat nerräkningen. Bara en vecka kvar tills hon blir Oskarshamnsbo igen.
Jag går också i väntans tider. Kyl- och frysskåpet skall komma den här veckan. Sen är det ju bara att hoppas att dom hör av sig innan dom kommer. Behöver ju plocka ur både kyl och frys.
Har sovit väldigt dåligt ett par nätter. Kan ju bero på att sängen är full av djur. Hundar och katter alltså.  Alla ligger lite kors och tvärs, så jag får ligga på tvären. Inte skönt alls. Små är dom, men tunga som bly när man försöker flytta på dom.
Nu, lite mer kaffe. Återkommer, som vanligt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0