Måndag morgon 10 januari

Har fått påstötningar från mer än ett håll om min dåliga uppdatering. Har inte haft särskilt mycket inspiration. Den brukar försvinna allt eftersom värken ökar. Men i dag mår jag relativt bra.
Helgerna är i alla fall över för den här gången och vardagen har tagit vid. Inte för att det gör någon skillnad för mig. Har lite svårt att komma igång med julrensningen. Har börjat lite smått men har svårt att plocka undan mina stora tomtar. Ska dom stå i källaren ett helt år? L ringde i går kväll och skulle komma den här veckan. Så där fick jag lite respit på tomteröjet. Dessutom, är det inte till påska julen varar?
I dag blir det väl inte något speciellt. Lite shopping på Konsum bara. Skulle ha gjort det i går men det var så halt utanför så jag stannade inne. Dottern slog dit på yttertrappan när hon skulle till jobbet. Tacka ryggsäcken för att hon inte slog i huvudet. Inhandling av salt och hämtning av sand är nödvändigt i dag. Drar av det från hyran, för hyresvärden har naturligtvis inte förutsett att det blir vinter och halt i år också. Kan stå dom dyrt om olyckan är framme. Istappar på en meter hänger från taket och det är också något som är hyresvärdens ansvar. Men det är kanske lite svårt att engagera sig i så´na trivialiteter när man sitter i Thailand.
Nu är i alla fall medicineringen för morgonen avklarad. Kaffet, två koppar, urdrucket och hundarna kissade.
Skall ringa min läkare i dag och fråga henne om min magnetröntgen, som jag skulle på. Visade sig vara en vanlig röntgen av höftlederna. Inte länge sedan jag gjorde det och då syntes ingenting. Lite irriterande att behöva påpeka och bråka om sådana småsaker, men......
Nu blir det i alla fall lite mer kaffe. Återkommer.


.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0