Fredag

Jaha, så har det nästan gått en vecka igen. Inte blev det vår heller. Mera snö och minusgrader. I morse var det -10 när jag kom upp. Har inte varit utanför dörren, sedan i måndags. Förutom snabbkissning av hundarna. Sonen tar dom med på lite längre promenader, som tur är. Efter medicin och kaffe har jag gått och plockat ner julgrejor. Tar ett rum i taget. Just nu är det köket som är på gång. Blir väl inte så mycket mer än just plock i dag.
Rambo har flyttat in i min säng på nätterna. Konstigt. Kan bero på att dottern köpt en större, 160, säng. Blir kanske lite för stort och ödsligt, för en så´n liten hund. Vita sover ju hos mig, men ibland har det varit under protest. Däremot har hon börjat vakta mig mot huliganhundarna. Dom stora pojkarna törs inte gå till mig när Vita visar hela garnityret och hugger efter dom. Visserligen får hon stå på baktassarna för att räcka upp och nafsa dom i nosen. Men farlig ser hon ut. Inte alls.
Pratade lite med L på FB för en timme se´n, ungefär. Kommer ner med ägg i morgon. Skulle gå en sväng ner till medborgarhuset och se om hon fick någon godispåse av tomten. Jag får väl hoppa det. Finns nog ingen godispåse med sockerfritt och dansa runt granen funkar ju inte heller. Möjligtvis ta en stilla promenad runt, med rollatorn. Nu blir det lite mer kaffe och plock. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0