Torsdag eftermiddag

Så tomt det blir när alla julgrejer är bortplockade. Har bara gardinerna kvar , som ska bytas. Men först ska dom strykas. Håller på att koka ärtsoppa. Det är ju torsdag. Blir alltså ärtsoppa och pannkakor till middag i dag. Håller på att få ett hjärnsläpp på hundarna. Bara dom hör något, eller tror att dom hör något utanför skäller dom som galningar. Är alltid värre när äldste sonens hund också är här inne. Är han inne hos sig, är det mycket lugnare. Men så är ju jag lite fjompig. Vill inte att han skall ligga ensam. Så då får han vara här. Med den påföljden att jag blir helt galen av allt skällande. Varnar väl antagligen varandra och mig, att det kommer någon. Sen spelar det ingen roll var ljudet kommer ifrån. Allt ska skällas på.
Sov faktiskt till klockan åtta i dag. Med ett litet brake vid fyratiden, för intag av värktablett. Länge sedan jag sov så länge.
Blir väl inte så väldigt mycket gjort i dag. Mer än pannkaksgräddning. Skulle egentligen till Konsum en sväng och så behövs det ta en vända med dammsugaren. Ingen panik. Det hinns nog med. Nu blir det i alla fall lite mer kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0