Vinterkyla igen

Så kom vintern tillbaks efter dagar med plusgrader och töande.  -12,3 stod termometern på, när jag kravlade mig ur sängen för en halvtimme sedan. Efter några dagar när jag sovit till klockan åtta, kom mitt vanliga morgonstrul tillbaks. Sovit färdigt ? Kan jag inte tänka mig. Blir väl toktrött efter medicineringen om några timmar. På tal om medicinering så ringde någon människa från vårdcentralen i går. Jag beställde nya värktabletter i tisdags, som jag fick i lådan i går. Men nu hade min läkare sett i sina papper att jag nog fått för mycket mediciner och ätit 400 sen 15 december. Plus att jag tagit samma värktabletter i samma dosering, men inte brus. Plus en långtidsverkande av samma sort, till natten. Enligt sköterskan hade jag alltså stoppat i mig ca 700 mg värktabletter varje dag. Jomenvisst. Jag lever ialla fall fortfarande. Gick inte att få människan att förstå att jag tog den dos, som min läkare skrivit ut. 2 Tramadol tre ggr per dag + en Tramadol retard till natten. Brustabletterna har jag fått utskrivna för att kunna ta när det jag behöver något som verkar snabbare. I vilket apotek kan man ta ut all medicin samtidigt när receptet gäller för fyra uttag x 100. Ja i alla fall har genierna kommit på att jag nog behövde något annat för min värk så inte magen tar stryk. Dessutom är den ju vanebildande. Ja, och?? Är ju inte troligt att jag en dag plötsligt blir fri från värken. "Stig upp, ta din säng och gå" ungefär. Om någon gjorde sig besväret att läsa min journal, skulle dom se att värken blir värre med åren och att det är mycket troligt att jag hamnar i rullstol. Fast det är klart, det är bara ortopeden i Kalmar som kommit med den prognosen efter magnetröntgen. För min läkare på vårdcentralen är röntgen och magnetröntgen samma sak. Kanske är det så??? Nu ska jag i alla fall få testa morfinplåster (som jag tjatat om ett par år) för att magen, som jag inte har besvär med, ska få vila. Vad gör man? Suckar och instämmer.
Tog en liten paus, för att ta ut hundarna, och nu är det 13 minusgrader helt plötsligt.
Mår relativt bra i dag, så en vända med dammsugaren står överst på attgöralistan. Nu mer kaffe och så återkommer jag nog under dagen.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0