Åska och ösregn

var det i går. Mitt kaffebesök (LM) hade precis hunnit ge sig iväg hem, när det började. Riktiga skrällar blev det. Brukar aldrig dra ur antennsladd, telefon och dator, men i går gjorde jag det. Hu vilket väder. Dottern dök upp med värktabletter mitt i ovädret. I stan var det varken regn eller åska. Inte blev det något heller. Märkligt. Det åskar aldrig i Oskarshamn. Bara runtomkring. Seg var jag i alla fall igår. Inte mycket blev gjort. Inte mycket som behöver göras i och för sig. Bara går och väntar. I dag skall jag ta den sista garderoben, dammsuga upp hund- och katthår och plocka ner porslinet i köksskåpen. Dammsuga rumsmattorna och rulla ihop dem.
Näst äldste sonen ringde på eftermiddagen så det blev lite prat om allt möjligt.
Nu skall smågrisarna ut. Ingen av dom har kommit ur sängen än. Vita mår bättre och är nästan sitt vanliga jag. Hoppar dock inte upp i sängen eller soffan längre. Skönt i och för sig. Rambo hoppar och skuttar desto mer. Köpte ny hundsäng till dom, som jag lagt ett fårskinn i och där ligger dom bägge två och kurar ihop sig. Nu blir det väckning och kissrunda. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0