Lördag 16 juli

Värmen har kommit tillbaks efter allt regnande. Här rullar det på som vanligt. Nästan. Infernalisk värk har gjort mig praktiskt taget orörlig i flera dagar och inte mycket har blivit gjort. Nu har det i alla fall börjat ge med sig och i dag har jag packat hela dagen. Nu är det i stort sett bara köket kvar att packa ner. Dottern kommer ner i morgon eftermiddag och hjälper mig packa det sista. Alla möbler jag inte skall behålla skall bäras ner på gården, där Tegelbruket hämtar dom.
Lille Lukas kommer upp och skrattar nästan varje dag. Måste vara en märklig känsla att somna hemma i vagnen och vakna av att farmor står och pratar babyspråk, på ett helt nytt ställe än där man somnade. Roligt tycker han i alla fall att det är. Skrattar med hela ansiktet. Finns det något mysigare än när bebisar börjar skratta? Hela världen skiner upp. Lille "Ove" har börjat prata med mig i telefonen och jag fattar absolut ingenting. Är väl Jönköpingsdialekten. Roligt är det i alla fall, fast han envisas med att det är "Picke" eller "Nenne" han pratar med.
Nu blir det lite kaffe innan packningen (kanske)fortsätter.  Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0