Sista dagen i juli

Regn och åska. Men nu är jag i alla fall färdigflyttad. Gissa om det är skönt att vara nere på marken? Bara att öppna dörren och kliva rakt ut i spenaten, som Lena Nyman sa. Smågrisarna tycker nog att dom hamnat i paradiset. I fredags kväll stod det ett rådjur nästan uppe på altanen. Första gången dom sett ett rådjur, så dom blev lite ställda. Hund eller? Men visst är det häftigt att ha ett rådjur på fika.
Yngste sonen var hit i går och hämtade lite tomkartonger. Tyckte det såg ut som om jag alltid bott här. Har slitit den här veckan för att få lite ordning och hemkänsla. Yngsta dottern har kört hundra kartonger från lägenhet och källare. I torsdags tömde hon allt och i fredags städade hon. Tusen, tusen tack för det och för den "nya" hörnsoffan jag fick i onsdags. Tusen tack till yngsta sönerna och barnbarnet från Jönköping, som också hjälpte mig med flytten.
Nu blir det kaffe innan hundarna skall ut på kissrunda. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Grattis till den nya lägenheten!

2011-08-01 @ 22:59:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0