Kallt igen

Halv sex var det 11 minusgrader ute . Nu hoppar det från + till - dag för dag. Våren är på gång i alla fall och den värsta blåsten har visst lagt sig. Nu är klockan tjugo över sex. Jag har rastat hundarna (dom små) tagit dagens första näve av gott och blandat och druckit kaffe med knäckemacka till. Skall väl, som vanligt, inte göra något speciellt. Hu, vad tråkigt det låter! Lite dammsugning (som vanligt) och matlagning (också som vanligt)men det är nog allt jag pallar med i dag. Yngsta dotter kommer ner efter jobbet. Skulle hämta något, tror jag, och hämta ut mina sömntabletter på apoteket. Varm smörgåstårta till kvällen? Kanske. Nu, mer kaffe. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0