Minusgrader igen

I morse, för drygt en timme sen, när jag tog ut småhundarna, var det 4- ute. Frös lite om fötterna. Inte så varmt med Foppatofflor i vinterväder. I dag blir det fortsatt rensning bland dukar och gardiner. Plockade ihop en IKEA-kasse med gardiner igår. Sånt som jag inte använt på hundra år. Den enda gardin jag har lite svårt att göra mig av med är en som jag fick av min farmor och två gaaamla tunnslitna, handbroderade jugendgardiner, som jag fick av en 90-årig tant för 30 - 40 år sen. Så tunnslitna så jag knappt törs tvätta dom. Lite försiktig handtvätt är det som gäller. Har haft dom uppe ett par gånger men fler gånger blir det inte.
Dukar har jag så jag kan tapetsera ett rum med dom. Kanske till och med två rum. Är ingen direkt bytadukpåbordettyp. Smidigast utan dukar här och där. Ligger i alla fall inte kvar efter katternas framfart.
Annars händer det väl inte så väldigt mycket i dag. Lördag blir det Kalmarresa för mig och yngsta dottern. Lite shopping är planerat och eftersom det är dags att fylla på kyl, frys och skafferi blir det CityGross +IKEA+Rusta+Plantagen. Nu blir det kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0