Söndag den 20 mars.

I dag fyller yngsta dottern 26 år. Tycker nte det var länge sedan hon körde till sin mormor på sin trehjuling. I bara blöjor och en tröja. Skall väl ringa och gratulera men hon var ute med kompisar i går, så hon sover troligtvis fortfarande.
I går ringde ett av barnbarnen och beställde våfflor, eftersom hon fyller 9 år på tisdag. Så först blir det middag för äldsta sonen och ölandstokan innan dom åker till Kalmar. Sen blir det våfflor för näst äldste sonen och hans tre döttrar på väg från Sävsjö till Mönsterås. Blir mycket i dag.
Blev ett litet avbrott. Fick ett telefonsamtal, som jag var tvungen att ta. Annars hade jag fått ännu mer besök idag. Men jag lyckades stoppa henne. Å vem kan det ha varit. Ledtråd - växla in pengar, 20 kronor till 100 kronor. Köpa ny telefon som man kan byta batteri på själv. Vad hon ätit till middag hela veckan och att hon snart plockat ihop alla julsakerna. Allting berättade hon minst 4 gånger. Kan ni gissa?
Badade småhundarna igår och det är det definitivt inte jag som skall göra. Tyckte dom. Alltid yngsta dottern som gjort det förut. Rambo protesterade lite men fann sig rätt snabbt i den ovanliga situationen. Vita var värre. Badade henne i diskhon. Hon slogs för livet. Studsade som en gummiboll och snurrade som en karusell. Men ren blev hon så småningom. Blöt, jag? Något. Blött i köket? Definitivt. Tjurig hund? Absolut.
Nu ska jag duscha och sen dammsuga av lite. Skicka äldste sonen till affären och köpa grädde, sylt och mjölk. Återkommer framåt kvällen om jag orkar. GRATTIS ULLIS!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0