Söndag

Klockan är snart halv åtta. Hundarna har varit ute och Zacke är inne hos sig, i väntan på sin husse. Jag har ätit frukost, tagit min medicin och druckit två muggar kaffe. Någon vilodag blir det inte idag, trots att det är söndag. I går bjöd jag upp son och sambo på kåldolmar och i dag kommer Sävsjösonen med äldsta dottern och skall äta middag och hälsa på farmor. Grannsonen är antagligen hemma så det blir till att laga mycket mat. Stor skillnad har det blivit, från att laga till flera personer varje dag, till att bara laga mat till mig själv. Har jag nog aldrig gjort, om jag tänker efter.
Gårdagen segade sig fram med VÄÄRK i både höfter och rygg. Märker ingen förbättring trots att min läkare var övertygad om att jag skulle bli bättre. Lätt för den som ingen värk har, att säga så. Magnetröntgen brann visst inne precis och min läkare jobbar bara ibland. Därav strul och krångel med mediciner och det mår jag ju defintivt inte bättre av. Nej, nu får det vara slut på gnäll för i dag. Skall nog ta en kopp kaffe till innan jag bäddar och plockar. Återkommer kanske.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0