Lite svalare i dag



Skönt väder efter regnet. Åskmolnen börjar komma in över Berga igen, så det blir nog en ny omgång.
I går blev det ett par vändor ner till tvättstugan + lite dammsugning och golvtorkning. Det får jag dessvärre lida för i dag. Ont, ont, ont. Men det får la gå ändå. LM kom upp en stund för kaffedrickning på förmiddagen. Hade med sig två muggar och två skålar från Konsum. Dom kör visst nå´n drive för sitt blå-vita just nu. Lite häftiga faktiskt. Fick också två lila badlakan, två vita handdukar och två gröna gästhandukar. Hon är mycket för att köpa och ge bort. Svårt att säga nej eftersom hon blir så ledsen om man inte vill ta emot. Brukar ge henne lite smågrejer som jag har hemma och som hon har sagt att hon skulle vilja ha.
I dag blir det inte så väldigt mycket gjort. Skall baka lite bröd tänkte jag. Källarfranska. Gott att ha till morgonkaffet.
Rambo och Vita ligger i solen vid hallfönstret. Kan vakta dörren samtidigt som dom solar. I går träffade dom två små kompisar när vi var ute. En av dom, som också heter Rambo, blev väldigt kär i Vita. Men hon är som sin matte. Hugger direkt om nå´n kille kommer för nära. Spelade ingen roll hur mycket han pep och skällde. Hon nöp till honom ordentligt. Duktig Vita.
Nu skall jag bädda och diska. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0