Solsken igen



I dag är det fredag och jag har absolut ingenting att göra. Är så skönt att allting är rent. Tänkte dammsuga idag inför helgen, men eftersom jag ska vara hundvakt åt gamle Lennart, är det inte så stor idé. Han fäller visserligen inte så kopiöst som sin bror Zacke, men fäller gör han ju. Lennarts husse, ska på kryssning till Polen, med jobbet. Sambon och lille Lukas skall till mamma/mormor i Åseda och jag skall alltså vara hundvakt. Nu är Lennart ingen jobbig hund som skäller och stimmar runt. Han går och lunkar i sin egen lilla värld. Bryr sig inte, om varken katter eller andra hundar.
Äldste sonen hade kollat upp det här med hundarnas kliande, som peppar, peppar, försvunnit. Kan vara jordloppor tydligen. Har aldrig hört om det förut men, man lär så länge man lever. Han fick i alla fall namnet på ett supereffektivt shampo, som jag naturligtvis glömt namnet på. Dyrt var det, 179 kr flaskan, men tydligen väldigt prisvärt. Nu fick vi ju stopp på kliandet med ett något billigare shampo, men det kan ju vara bra att veta att det finns effektiva medel. Skall tydligen hjälpa till viss del mot fästingar också. Har inte haft så stora problem med fästingar på dom små. Tror Rambo har haft två sammanlagt, under tiden vi haft honom. Vita kanske tre. Ändå är dom ju hela tiden på gräsrotsnivå. Kanske är för små för fästingarna. " Den lille, kan det inte vara mycket blod i. Inte värt besväret."
Nu ska jag i alla fall fylla på min kaffekopp. Återkommer.

Kommentarer
Postat av: Annacarin

Knähund är ju en sak, men "bordshund"?! Tror Lennart att han är en chihuahua? Det är han INTE!!

2011-05-06 @ 20:33:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0