Fredag

Nu är det höst på riktigt. Frost både i går och i dag på hundarnas morgonrunda. Riktigt kallt ute. Får nog ta fram vinterjackan och sätta på mig strumpor. Är ingen strumpmänniska men dottern köpte mig ett par stora raggsockar, som inte klämmer ihop fötterna. Funkar bättre än vanliga strumpor.
Onsdagens läkarbesök var totalt bortkastad. Kunde lika gärna ha tagit det på telefon eller beställt medicinerna genom mina vårdkontakter. Inget prat, inga prover, inget av någonting. Läkaren bara frågade vad jag behövde och sen skrev han av det som stod på medicinlistan på datorn. Lyssnade inte och verkade inte som han visste nånting överhuvudtaget. Står det inte inskrivet varför man kommer på läkarbesök? Det trodde jag. Men eftersom han bara skrev av, kunde han kanske inte läsa. 200 kr för fem minuter. Man kan bli irriterad för mindre. Fick fyra uttag på allting utom värktabletterna. Ett helsike att behöva byta läkare varenda gång man kommer till vc. Husläkare ? vart tog det vägen?
I dag blir det i alla fall fredagsstädning. Behövligt. Hundhår, katthår och löv, sprider ut sig i lägenheten och golven blir skitiga av små hundtassar. Skönt att man inte har stora hundar i alla fall.
Först blir det kaffe och knäckemacka. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0