Två äkta o en falsk


Ja, så var jag tillbaks efter ett låångt uppehåll. Håller fortfarande på att boa in mig. Har inte fått den där speciella hemkänslan än. Ändrar och flyttar runt. I går var jag på vårdcentralen. Har gått med blod i urinen i ett par veckor, som jag motvilligt skulle kolla upp. Drar mig för att gå till läkaren, eftersom det alltid är, eller blir en massa annat än det man söker för. Jo, då. Symtom och behandling som urinvägsinfektion, men inga bakterier i urinen. Bara blod. Så nu blir det njurröntgen och besök hos urolog för cystokopi? Isch!! Dessutom hade vi den vanliga disskutionen om mina värktabletter. Att de är beroendeframkallande. Ja, och ? Har ätit dom i tjugo år och får fortsätta äta dom i åtminstone tjugo till, för värken blir jag inte av med. Snarare blir den värre. Så vad sjutton spelar det för roll om dom är beroendeframkallande? Jag är beroende av dom för att överhuvud taget fungera.
Har nyss kommit in efter morgonpromenad med hundarna. Grannens tik löper, så det är ett förskräckligt gnällande på Rambo. Men det lugnar väl ner sig. Nu blir det kaffe innan jag börjar dagens omflyttning. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0