Long time no see

Har starka funderingar på att köra igång bloggandet igen efter långt uppehåll. Mycket har hänt se´n sist. Sommaren har kommit och gått och snart är det jul. Ett nytt barnbarn, det tolfte, föddes den 6:e december. Så familjen utökas sakta men säkert. Nu är det bara yngsta dottern som inte kommit igång med barnafödandet. Men det hinns nog med.
Värken har inte gett sig ett dugg. Snarare tvärtom. Höfterna överträffar ryggen med råge.Gör till och med ont när jag ligger ner. Men det är bara att kämpa på. Hundarna får förstås inga långa promenader och Rambo liknar mest en liten korv. Men det springer han av till sommaren.
Här är julstöket igång. Alla tomtar inplockade och granen klädd och klar. Det var den i och för sig när dottern bar in den. Ställde ut den i förrådet klädd och klar. Smidigt
Bakat lite kakor och bullar. Saffransbullarna tog slut när yngsta dottern kom hit. fick alla påsarna med sig hem. Så nu blir det till att baka nya.
 
Har i alla fall köpt en ny tomte som är lika stor som mig. Gissa om någon blev grymt avundsjuk. Lille Loke går runt och hälsar på alla mina tomtar när han kommer hit. "God dag, god dag".
Nu skall jag i alla fall laga middag och ta mitt insulin. Också en nyhet. Men det tar jag se´n.

Kommentarer
Postat av: Efva

Men ååååh!! Vart har du köpt den stora tomten????

Ang värk har jag blev jag av med j*iga höftvärk efter två gånger med akupunktur på 21-23 nålar. Helt otroligt. Har inte tagit en enda tramadol på nästan 4 verckor och har gjort 7 aku-besök. Det är knappt så jag tror det är sant att tio års dygnetruntvärk bara kunde försvinna sådär. "Bara" min ländryggsvärk kvar som är besvärlig...men den släppte ju inte av Tramadol ändån utan starkare saker. :/ Hoppas hon kan luska ut några ställen akunålarna ger effekt för även detta. Men kan stå ut med ryggontet, bara jag kan gå och stå igen som jag gör nu!!

Svar: Tomten hittade jag på Blocket i Oskarshamn. gissa om jag var snabb o billigt fick jag den också.
Marie

2012-12-15 @ 21:17:01

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0