Söndag 12 februari



Snart har halva den här månaden gått och våren närmar sig. Om inte med stormsteg så i alla fall lite smygande. Ute snöar det ordentligt och har gjort så sedan i morse.
Veckan har lunkat på ungefär som vanligt. Fick till och med värme i torsdags. Vaktis var förbi för att kolla så att elektrikern hade varit här och fått igång pannan. Upptäckte att jag hade haft besök av rådjur, nästan uppe på trappen på framsidan. Lite mysigt faktiskt. Har ju sett dom på baksidan. Mindre mysigt var kanske att han även upptäckte spår av vildsvin, som varit lika nära. Trodde han skojade trots att jag såg spåren. Letade på nätet för att förklara det med något annat, men helt klart var det vildsvin. Om nu ingen av grannarna har en gris som smitit.
Fredag morgon fick jag ett oväntat och väldigt roligt telefonsamtal. Min halvsyster, som jag inte haft någon kontakt med på säkert tjugo år. Mycket att prata om, så en och en halv timme bara visslade förbi. Skall definitivt fortsätta hålla kontakt. Nå´nting bra med Fb, trots min avoghet.
I morgon står röntgen på programmet. Yngsta dottern kommer ner i kväll för att köra mig i morgon bitti. Hoppas inte vädret blir för dåligt.
Nu står kaffe på tur innan hundarna skall ut. Återkommer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0