Dålig uppdatering

Så dålig på att uppdatera bloggen. Skyller helt på värmen. Tar knäcken på mig helt. Just nu väntar jag bara på regn. Såg riktigt lovande ut i morse men det sket sig totalt. Till och med hundarna börjar bli påverkade. Vita äter dåligt och vill inte gärna gå ut. Rambo är lite mer dämpad än vanligt. Åtminstone dagtid. Härom natten, vid två tiden, ville han helt plötsligt ut. Inte riktigt vaken, öppnade jag och släppte ut dom. Båda bara brännde iväg. Hann se rådjuret innan både det och Rambo var borta. Vita stannde och kom tillbaks, men inte Rambo. Väckte nog hela Berga när jag skrek efter honom. Efter ett par minuter, som kändes som en timme, kom han tillbaks med nosen i backen. Ville inte lyssna och for runt bland träden nere vid vägen. Räddningen blev köttbullen jag hade med ut. Det är något han inte kan stå emot. Men det var ändå problem att få in honom. Sover ju med sovrumsfönstret öppet, så troligtvis fick han upp doften av rådjuret och därför skulle ut. Både han och Vita nosade runt som tokar när jag tog ut dom på morgonen så troligtvis hade rådjuret varit framme vid altanen. Snacka om hjärtstopp. 
I dag ska jag försöka få igång dammsugaren. Katt- och hundhår överallt. I morgon får jag besök så lite städat vill jag ju ha. Nu, kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0