Måndag och ny vecka

Så kan det gå när man beslutar sig för att uppdatera bloggen. Ingenting blir gjort. Energi och inspiration har försvunnit med all skit som har varit. Mycket har hänt sedan senaste inlägget och det mesta har varit jobbigt.
Urnsättning av sonen och barnbarnet på min födelsedag var naturligtvis tungt och ledsamt. Stilla ceremoni med bara de närmaste. Nu väntar vi bara på stenen som skall vara färdig i höst.
 
Emma och Lukas har flyttat in till Högsby och jag saknar dom naturligtvis jättemycket. Högsby är ju inte vid världs ände, men när man är van att se och höra lillGösta varje dag blir det naturligtvis väldigt tomt.
För att spå på med elände sätter Nellans pappa och farmor igång med ett helt helvete, som naturligtvis drabbar tjejen hårdast. Har inte använt min hjärtspray på länge, men nu kom det till ett läge som jag hade svårt att hantera. All kamp för att hjälpa tjejen med sin diagnos och få till ett fungerande "normalt" liv, lyckades dessa "människor" rasera på två veckor. Utan den minsta tanke på vad de ställde till med och hur det påverkade Nellan. Så tillbaks till ruta ett. Dessutom blev jag indragen och anmäld så nu har det såta paret en polisanmälan att vänta.
Nu väntar jag bara på att få besked från dottern om vad som hänt i dag.
Eftersom värken gör mig mer eller mindre orörlig ska jag tillbringa dagen med att sortera upp lite bilder. Återkommer inom en snar framtid. Senast i morgon. Nu blir det kaffe.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0