Regnig onsdag

Inte ens hundarna kan skrapa ihop lite inspiration för att gå ut och göra det dom ska. Smyger efter husväggarna för att inte blöta ner tassarna. Mitt barnbarn Lukas, var här i går och för honom finns inget dåligt väder.
Mammas glasögon uppochner klär honom förträffligt. I går hade han regnställ och gummistövlar och passade på att klippa gräsmattan med sin egen klippare. Eftersom det var mer vatten på vägen, var det ju roligre att klipp där än på gräsmattan. Skvätter mer när man hoppar i vattenpölarna. Sen blev det saft, hembakade muffins med egenodlade smultron och neger, förlåt chokladbollar. Slutklämmen innan han tog tåget hem med mamma, blev knäckebröd med ost. Stackars lilla pojk får inget knäckebröd av, varken mamma eller offar. Kramar från min lillGösta fyller mig med energi, som räcker hur länge som helst. Nu ska jag stjälpa i mig mitt sista kaffe, kissa hundarna och uppleta kudden. God natt. Återkommern i morgon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0