Midsommarafton 2013

Orken och lusten för att blogga har bara inte funnits. Har börjat skriva några gånger men fastnar och kommer inte vidare. Hittar inte orden längre.
I dag är det midsommarafton igen. En midsommarafton som kommer att bli helt annorlunda än förra årets. Så mycket har hänt på ett år och det är fortfarande svårt att ta in. Förra året firade vi med sill och jordgubbstårta och ungarna drog ner till idrottsplatsen för att resa midsommarstång och dansa.
I år, liksom lla kommande år, blir det helt annorlunda. Gösta finns inte med oss längre och jag känner att just den här midsommaren vill jag hoppa över. Tjabo jobbar, Tompan firar med sina barn i Fliseryd, Fia jobbar och resten av familjen firar hemma i Jönköping. Ullis firar på sitt håll och Emma och Lukas firar hos morfar.
Jag känner att jag behöver en vila från firandet i år. Äter min sill och mina jordgubbar med hundarna. Behöver ladda lite innan Lukas flyttar nästa vecka. Känner att flytten är både på gott och ont. Har haft Lukas runt mig så gott som dagligen och har kanske inte tagit tag i känslorna efter Göstas död. Ser ju Gösta i Lukas och har nog inte tagit tag i allt, som jag kanske borde. Vet inte om det blir lättare, eller svårare att hantera, det återstår att se. Nu känner jag att jag börjar svamla och leta ord. Tar en liten paus och återkommer.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0