Söndag och Mors dag.

Här hos mig är det mors dag varje dag. Behöver jag hjälp med något så ställer alltid någon av barnen upp. Det betyder mer än blommor och paket.
Hörde på nyheterna att de gamla missköts och inte hinns med. Daaa Är det så konstigt när det dras ner mer och mer på personalen. Kliv ner från era höga poster och ta ett kliv ut i verkligheten. Jobba bredvid personalen på äldreboenden bland gamla, sjuka och dementa så får ni se hur det ser ut. Verkligheten ser inte ut som på papperet. Jag är full av beundran för all vårdpersonal, som jobbar skiten ur sig för att våra gamla ska ha en fin och bekväm ålderdom. Heder åt våra uskor och en stor bukett rosor till var och en. Undrar hur många anhöriga som hälsade på sina mammor på äldreboenden och andra vårdinrättningar i dag?
Här har det regnat hela dagen. Riktigt sovarväder både för mig och hundarna. Tjabo kom hit med huliganhundarna i fredags och klippte både min och Emmas gräsmatta. Körde även med trimmern, där det behövdes. så nu kan det växa igen. Smultron och rabarber växer så det knakar i pallkragen och kryddväxterna breder ut sig. Den här lille tuffingen kommer på visit nästan varje dag. Kex, applamin och päpple är det han frågar efter mest. Ja, och saft förstås. Har jag inget av detta hemma går det bra med käckeböd och vatten.
 
Nu är det god natt och ses i morgon.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0