Städdag????

 Nu har jag lyckats lura ut dammsugaren från städskåpet. Försökte hela dagen i går men icke. Nu ska jag bara vänta på att den ska brumma igång. Kan nog ta sin lilla tid. Men den som väntar på något gott.....
I går var jag rätt yr och det är ju bra att skylla på för att slippa göra något. I dag vet jag inte vad jag ska skylla på. Så det får väl bli lite städning.
Nu kan man tro att det är jag som åker inlines eller rollerblades eller vad det heter. Men så är inte fallet. Rambo är på besök hos dottern i Oskarshamn och sitter och väntar på att få åka hem till Berga.
Sista kissrundan för hundarna på kvällen är rätt dråplig. Vita går ut, sätter sig och gör det hon skall, färdig. Rambo går ut, väntar på att Vita ska bli färdig, luktar på det och börjar lyfta på benet. Sen hör han något, så han blir stående en stund med benet lyft utan att kissa. Sätter sig ner och kollar runt. Letar reda på var Vita kissat och lyfter på benet. Men då har han troligtvis glömt bort vad han ska göra, så han sätter sig ner igen och väntar på vad som ska hända. Plötsligt kommer han på, javisst ja kissa var det.Det kan ta en stund innan han är klar. Totalt okoncentrerad. På dagarna kan han börja jaga humlor och fjärilar precis när han börjat lyfta benet. För att inte tala om snurrandet innan han vet vilket håll han skall kissa åt. Höger, vänster, höger, vänster och så kommer han på att det var bajsa han skulle göra. Tokiga hund Fast jag har sett vavvor som går på frambenen när dom har kissat färdigt, så han är nog inte tokigast.
Nu..mot dammsugaren.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0