Tidig morgon

Ja inte blev det någon städning i går. Av samma anledning som, att jag inte sover just nu. Förbannade värken.Värktablett, pamol och tre sömntabletter och lik förbaskat somnar jag inte. Värken tar sig igenom dimman och slår till med full kraft och får inte jag vila så ska kroppen banne mig inte vila heller. Så jag pallrar mig upp. Perkulatorn brummar för fullt och snart blir det kaffe. Sen, ska jag städa. Hundarna blir väl galna förstås men det får jag ta.
 
Rambo begriper att något är på gång. Han är skiträdd för dammsugaren men då kanske han inte ska vända till så in i sjutton. Ja, han är ju inte ensam om stökandet. Vita kan hon också. Hon har halva skogen i pälsen när vi kommer in efter kissrundorna,Rambo sträcker på sig och skvätter när han är färdig occh då står narutligtvis Vita precis bakom honom och får alla kvistar, löv och mossa på sig. Sen skvätter hon ju rätt bra själv och fyller på där han missat. På hela underredet. Sen går hon in och skakar av sig.
Men nu doftar det kaffe. Lika bra att dra igång innan solen stiger upp.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0